Dikke vragen en lachebekjes

021115_1

Hoe beleef jij de wereld om je heen?



Van de dingen die ik dagelijks tegen kom, merk ik duidelijk verschil tussen wat mijn (levens)energie opwekt en wat me afremt. Zoals bovenstaand plaatje voor mij laat zien dat ik kan kiezen hoe ik me voel. Door anders te kijken.
De wereld verandert niet. De situatie van het moment niet. De persoon voor me niet. Maar als het me lukt om een andere bril op te zetten... Of om bij een net iets fijnere gedachte te komen... Dan gaat er een (andere) wereld voor me open. Dus juist als ik mezelf meer open opstel.

Dat begint voor mij door op te letten wanneer ik me minder goed voel dan ik zou willen. En mij dan vervolgens te richten op iets of iemand die dat stukje in me wakker maakt. Want het is er wel altijd. Alleen valt het soms in slaap. Meestal als ik te lang of te vaak afwijk van wat m'n hart me ingeeft.

Met goed willen voelen bedoel ik dan niet het tegenovergestelde van me slecht voelen. Dat is gek genoeg ook wel eens goed. Ik bedoel meer het gevoel dat het klopt voor mij. Dat wat ik doe / voel / zeg passend is op dat moment. En niet omdat het zo hoort, verwacht wordt of ik 'aan de beurt ben' om iets terug te doen.

Wat mij in de richting wijst van dat goede gevoel, kan dat ook voor anderen doen. Dus wil ik een aantal van die dingen delen in deze deelbrief.

Durf ik (jij?) te kiezen voor een wereld waarin ieder het beste van zich zelf kan delen?
cenhsunnyfield

Laatst gehoord...


Twee mannelijke collega's in gesprek tijdens de koffiepauze. Ik kon niet horen waar het over ging, maar zag wel dat ze lol hadden. Tot die ene prachtige zin. Die verstond ik prima. Hij leunde achterover, gooide zijn hoofd in zijn nek, greep met beide handen naar zijn buik en riep "oh kerel, ik lach me de krullen van de buuk...!"

Speciale dank aan:


Patty Golsteijn. www.pattygolsteijn.nl
Via haar bijzondere serie interviews "21x cut the crap" over keuzes maken, ben ik op het spoor van Simone Levie gekomen. www.simonelevie.nl.
En zij heeft weer een gratis training Mailchimp de wereld in geslingerd. 1+1=deelbrief Adnil.
021115_3